סושיאל מגזין

חיפה – היהלום הים תיכוני של ישראל

חיפה – היהלום הים תיכוני של ישראל

מוקפת במים צלולים וממוקמת למרגלות הר הכרמל, עיר הנמל הישראלית חיפה היא יעד מטרופוליני עם יופי טבעי עשיר. מהגנים הבהאים ועד הים התיכון ונופים מדהימים ממרומי הר הכרמל בחיפה, עיר נינוחה זו מציעה שילוב ייחודי של תרבות, אמנות והיסטוריה. בין אם אתה חובב חוף ים מושבע, חובב טבע או חוקר תרבות, יש משהו לכל אחד בחיפה.

טיילו בגנים הבהאים המדהימים

ביקור בחיפה מתחיל בעצירה בגנים הבהאים המשגעים. נבנה במקור כמקדש הבאב, 19 הגנים המדורגים וכיפת הזהב המעוטרת – שבע טרסות להשגת תהילה ושתים עשרה נוספות העוקבות אחר נתיב הלמידה הגבוהה ביותר – עולים במעלה הר הכרמל, ומציעים מערך שליו של גדרות גזוזות ומעל 15,000 שיחים בתערובת של צבעים עזים.

אתר מורשת עולמית זה, המוגן על ידי אונסק"ו, הוא המרכז הרוחני של הדת הבהאית העולמית, ומעניק גם נופים יפים של העיר ושל המים הנוצצים של הים התיכון. בדרך, עצרו בשער הזהב והתפעלו ממוטיבים מעוצבים ומורכבים, כמו גם מהפארקים הסמוכים הרבים, כמו פארק השלום ויער תלמה-יפתא.

נערות ליווי בחיפה
צפו בנופים מרשימים מהר הכרמל

כדי לקבל את התצפית הטובה ביותר על חיפה, הקפידו לטייל במעלה הר הכרמל המתנשא לגובה של 888 מטר, אחת האטרקציות הטבעיות הבולטות במדינה. בדרך עצרו לסייר באתרי העתיקות הרבים: ממנזרי העדה הדרוזית, דרך חורבות מהתקופה ההלניסטית, ועד שרידי מגרסה ישנה מתקופת המנדט הבריטי ועוד. המשיכו לטייל וגלו את הנקרות ששימשו מקומות מסתור לדרוזים לפני יותר מ-200 שנה.

עבור הנופים בלבד, טיול זה שווה את המאמץ: מלמעלה, לספוג את הפאר של הים התיכון העצום, מפרץ חיפה מנוקד בסירות, שכונות פרברים רחבות ידיים, ואת ציוני הדרך הרבים של העיר התוססת הזו.

תוכלו ליהנות מכיבוד לצד החוף

שום ביקור בחיפה לא יהיה שלם בלי עצירה באחד מאתרי החוף האופנתיים של העיר. עם קילומטרים של חול לבן אבקתי, שפע של מקומות שיזוף ומתקנים נהדרים כמו מלתחות, מקלחות, מסעדות וברים, יש משהו לכל אחד לאורך מפרץ חיפה. תוכלו ליהנות מבירה קרה או מקוקטייל פירותי בעודכם נחים על כיסא חוף בשמש הים תיכונית החמימה, או לצאת לטיול ארוך באזור החוף המבודד ולהתענג על האווירה השלווה.

גלו את התרבות העשירה של חיפה

לאוהבי תרבות, חיפה היא עיר המתאימה לחקירה. עם אוכלוסייה של יותר מ -300,000 איש, היא ביתם של קבוצות אתניות ורקעים דתיים רבים ושונים, מה שהופך אותה לעיר מגוונת באמת. נתחיל בביקור במוזיאון חיפה לאמנות, המוזיאון הציבורי הוותיק בארץ, המאכלס יצירות מרחבי העולם ומגוון תערוכות מתחלפות מרתקות.

לאחר מכן, לחקור את המושבה הגרמנית 1913 הממוקם במרכז העיר חיפה. תוכלו להתפעל מהסגנון האדריכלי הגרמני מהמאה ה-19, הכולל בניינים עם גגות אדומים ושבילים מרוצפי אבן, לפני שתיהנו מכמה מבתי הקפה הקטנים, החנויות והמסעדות הרבים. לאחר מכן, צאו לעיר העתיקה בוואדי ניסנאס, הרשומה כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו, ליום של שיטוט בסמטאותיה הצרות ובשווקים הפתוחים הצבעוניים.

צפו בחגיגות פסטיבל הסרטים הבינלאומי חיפה

לבסוף, חיפה מארחת את פסטיבל הסרטים הבינלאומי השנתי חיפה – אירוע הקולנוע הגדול בישראל. מדי שנה חוגגת העיר את הקולנוע הישראלי והעולמי על כל גווניו: משוברי קופות גדולים ועד הפקות אינטימיות ועצמאיות. אירוע זה הוא הזדמנות נהדרת לחוות את חיי התרבות התוססים של העיר, עם כל דבר, החל מהקרנות, דרך מפגשי שאלות ותשובות מיוחדים ועד לגאלה עטורת כוכבים.

ליהנות מהתענוגות של חיפה

מחופים שטופי שמש ועד אטרקציות תרבותיות שובות לב, בחיפה יש משהו לכל אחד. חבוי על הים התיכון, עיר זו היא מרכז תוסס של תרבות ויעד חובה לכל מי שמחפש חופשה בלתי נשכחת. גלו את יופיו של תכשיט ים תיכוני קלאסי זה, וגלו מדוע היא אחת מערי הנופש האהובות בישראל.

הפיתוי של נערות ליווי: מבט מקרוב על עולם החברות בתשלום.

כששומעים את המונח "נערות ליווי", מגוון דימויים עשויים לעלות בראש. חלקם עשויים לדמיין אורח חיים זוהר ומפואר, בעוד שאחרים עשויים לחשוב על משהו יותר טאבו ושערורייתי.…

הפיתוי של נערות ליווי: מבט מקרוב על עולם החברות בתשלום.

ברוכים הבאים לתל אביב: עיר

ברוכים הבאים לתל אביב: עיר של ניגודים ותרבות עם האנרגיה התוססת שלה, ההיסטוריה העשירה והחופים היפים, תל אביב היא יעד חובה לכל מטייל במזרח התיכון. עיר…

ברוכים הבאים לתל אביב: עיר

שוקקת, יפה ונועזת: לחקור את החיוניות של העיר תל אביב בישראל

שוכנת לאורך מימיו הכחולים הנוצצים של הים התיכון, שוכנת העיר התוססת תל אביב בישראל. תל אביב, הידועה במודרניות שלה, במגוון התרבותי ובחופים עוצרי הנשימה שלה, התגלתה…

שוקקת, יפה ונועזת: לחקור את החיוניות של העיר תל אביב בישראל